Integracija u Crkvi ne znači primanje Pričesti. Poznajem katolike, rastavljene i ponovno vjenčane, koji pohađaju misu tri, četiri puta u godini, a koji žele primiti Pričest, kao da je to čast. Na integraciji treba raditi, sva su vrata otvorena, ali ne možemo reći oni ′od sada mogu primati pričest′, to bi bila rana za brak, za par, jer im to ne bi dalo da napreduju na putu integracije.
Tako je papa Franjo tijekom povratnog leta iz Meksika odgovorio na pitanje o mogućnosti pričesti za rastavljene i ponovno vjenčane vjernike.
Spomenuo je jedan civilno vjenčani par koji je svjedočio prigodom susreta obitelji u Meksiku u Tuxtli. Rekli su da ne mogu primiti euharistijsku pričest, ali da je njihovo sudjelovanje u zajedništvu s Kristom postao pohod bolnicama i druga djela ljubavi prema bližnjemu.
“To je njihova integracija” – ustvrdio je Papa. “Ako ima nešto više, Gospodin će im reći, ali to je put“, zaključio je papa.
S ovim riječima cijela priča o pastoralnim (odnosno doktrinarnim) promjenama koja je započela sa izlaganjem kardinala Waltera Kaspera na samom početku Franjinog pontifikata i rastezala se kroz dvije Sinode o obitelji trebala bi konačno biti završena.
Zašto je ova izjava pomalo prešućena u medijskom izvještavanju još je uvijek otvoreno pitanje. Dobro, komentari o Donaldu Trumpu i korištenje kontracepcije u obrani od Zika virusa jesu bili kontroverzni i svakako su zanimali javnost. Ali pitanje pričesti za razvedene i ponovno vjenčane vjernike prati ovaj pontifikat već skoro tri godine, i taman kada papa da konkretnu primjedbu kako integracija u životu Crkve ne znači ‘pravo’ na primanje Svete pričesti, papina izjava se skoro pa ignorira!
Dakako, uvijek postoji neka mogućnost koja bi otvorila put promjenama u pastoralnoj praksi, jer Franjo je vrlo osjetljiv na pitanje savjesti, a zagovaratelji liberalizacije doktrinarnih pitanje u ovoj Godini milosrđa na to računaju. No ne smijemo zaboraviti ni to da je Kongregacija za nauk vjere izradila poduži tekst komentara, naglašavajući svaki mogući doktrinarni problem koji bi papina apostolska pobudnica mogla dotaknuti.
Kako god bilo, postsinodalna apostolska pobudnica će biti objavljena prije Uskrsa, najvjerojatnije 19. ožujka na blagdan svetoga Josipa. Dokument će pokazati kako je papa Franjo uskladio svoju pravovjernu dušu s progresivnim strujanjima koja su dolazila iz nekih istaknutih redova na Sinodi – ne od svih njih, dapače, slobodno se može govoriti o glasnoj manjini. Najveći zagovaratelji tradicionalnog nauka o braku i obitelji sa druge strane su dolazili baš s one periferije – Afrike i Istočne Europe na primjer – koja bi trebala biti prioritet ovog pontifikata.