Prilikom posjeta njemačkom gradu Kölnu, Kardinal Gerhard Ludwig Müller, prefekt Kongregacije za nauk vjere, napokon je dao dugo očekivanu izjavu o ne/mogućnosti dijeljenja Svete pričesti rastavljenim i ponovno vjenčanim vjernicima, o čemu bi se papa Franjo trebao jasno izjasniti u svojoj nadolazećoj postsinodalnoj apostolskoj pobudnici.
Prvo, 27. veljače, na radio stanici biskupije Kölna, Domradio.de, objavljen je razgovor s kardinalom Müllerom u kojem je naveo da “nauk Crkve nije moje vlasništvo, dan je svima nama“, a “naš je zadatak jasno govoriti o nauku Crkve, o dogmama koje nam je Bog objavio.” Nastavio je govoriti o nerazrješivosti braka kao dogmi te da “ne može biti drugog braka“.
Müller se također zapitao: “Kako bismo mogli napraviti kompromis s Riječju Božjom?” Ne može se raditi kompromis na osnovu socioloških uvjeta, rekao je Müller, te dodao “Ja se s tim ne mogu složiti.“
U intervjuu 28. veljače, kardinal Müller je bio još izravniji rekavši da s jasnim Božjim Riječima koje se odnose na brak
ne može se napraviti kompromis, po kojem će ljudi pretvoriti jasnu Božju Riječ u nešto neodređeno.
Kada je novinar Kölner Stadt-Anzeiger-a postavio pitanje o uvjetima primanja pričesti za “ponovno vjenčane vjernike”, te da je njemačka govorna skupina na Sinodi 2015. god. – uz njegovu suglasnost –razmatrala baš tu mogućnost, Mueller je odgovorio:
kada supružnici – kako nas je papa Ivan Pavao II. u svojoj apostolskoj pobudnici Familiaris Consortio podsjetio na uvijek važeće katoličko učenje o braku – “žive zajedno kao brat i sestra.” […] Ali Crkva nema mogućnosti razriješiti ili suspendirati valjano ugovoren sakramentalni brak.
Suočen s argumentom progresivnog kardinala Reinharda Marxa koji takvo rješenje – da žive kao brat i sestra – smatra nemogućim i neprirodnim, Müller je odgovorio:
To je ono što su i apostoli mislili kada im je Isus govorio o nerazrješivosti braka (Mt 19,10). No, ono što se nama ljudima čini nemoguće, moguće je s milošću Božjom.
S ovom izjavom kardinal Müller je opovrgnuo bilo kakva nagađanja da možda podržava ideju da bi “ponovno vjenčani” rastavljeni vjernici mogli živjeti u grešnom odnosu i istovremeno primali sakrament Svete pričesti.
S ovom izjavom, pritvorena vrata bi konačno trebala biti zatvorena zahvaljujući čelniku Kongregacije za nauk vjere.