Predsjednici biskupskih konferencija afričkog kontinenta sastali su se u Accri i predvođeni prefektom Kongregacije za bogoštovlje Robertom Sarah i još četiri kardinala, jednoglasno su se suprotstavili “strategiji neprijatelja ljudskoga roda” o pitanjima razvoda i homoseksualnih zajednica.
Pet kardinala i četrdeset pet biskupa sastali su se u Accri, glavnom gradu Gane, od 8. do 11. lipnja. Sve se odvijalo na jasnom svjetlu dana, a ne u tajnosti, poput skupa nekih njihovih kolega iz Njemačke, Francuske i Švicarske, koji su se okupili prije nekoliko dana na Papinskom sveučilištu Gregoriana u Rimu.
No, dok je u Gregoriani cilj bio promjena crkvenog nauka o razvodu i homoseksualnosti, u Accri se pritisak vršio u drugom smjeru.
Dnevni red je naveo kardinal Robert Sarah, prefekt Kongregacije za bogoštovlje:
– “Ne treba se plašiti ponavljanja Kristovog nauka o braku”;
– “Govoriti na Sinodi s jasnoćom i jednim glasom u odanoj ljubavi prema Crkvi.”
– “Zaštiti obitelj od svih ideologija koje je žele uništiti, a time i od nacionalnih i međunarodnih politika koje sprječavaju promicanje pozitivnih vrijednosti.”
Na tom planu postignut je potpuni konsenzus.
Simpozij u organizaciji biskupskih konferencija Afrike i Madagaskara je nosio naslov “Obitelj u Africi. Kakva su iskustva i kako doprinijeti 14. redovnom zasjedanju Biskupske sinode?“
Jedno od glavnih izlaganja je održao teolog i antropolog Edouard Ade, glavni tajnik Katoličkog sveučilišta u zapadnoj Africi, pod nazivom “Očekivanja na Sinodi“.
Profesor Ade se usredotočio na ono što on naziva “strategija neprijatelja ljudskog roda“.
S obzirom na to da je konačni cilj- blagoslov drugog braka i homoseksualnih parova, izvan dosega, ova “strategija” se sastoji od otvaranja rupa (u zakonu) koje bi se kasnije mogle proširiti, naravno, dok će se istovremeno tvrditi kako ne postoji namjera bilo kakve promijene u doktrini.
Ove rupe bi na primjer bile “posebni slučajevi”, koji će inovatori prvotno izložiti, znajući vrlo dobro kako oni nipošto neće ostati izolirani slučajevi.
Još jedna ‘varka’ bi bila da se promjene na Sinodi predstave kao mogućnost uspostave “ravnoteže”- s jedne strane između onih koji su nestrpljivi i žele razvod i homoseksualni brak odmah, te na drugoj strogoj strani onih koji bez milosrđa brane disciplinu Katoličke crkve o braku.
Još jedna moguća rupa, a ona je već u uporabi u mnogim mjestima, jest davanja pričesti razvedenima i ponovno vjenčanima, pa i svim parovima izvan braka, čak i bez čekanja bilo kakve odluke o ovom pitanju na Sinodi ili od Pape.
Štoviše, profesor Ade je upozorio na “trojanskog konja” kojeg su inovatori unijeli u raspravu, kao što je pripisivanje pozitivnih vrijednosti svim mogućim životnim vezama van braka, ili onaj o nerazrješivosti braka kao “idealu” koji nije uvijek moguće postići, ili korištenju novog jezika koji završava mijenjanjem stvarnosti.
Adeov govor je bio vrlo prihvaćen od strane prisutnih biskupa i kardinala. Toliko da se njegovi tragovi nalaze u završnom izvješću u kojem se kaže da “moramo početi od vjere, potvrditi je i živjeti radi dubinske evangelizacije kulture“, pazeći da se ne usvoji ili daje legitimitet “jeziku pokreta koji se bori za uništenje obitelji“.
U velikom intervjuu objavljenom u francuskom časopisu “Famille Chretienne“, kardinal Sarah je nakon sastanka između ostalog rekao:
“Na Sinodi krajem listopada ćemo riješiti, nadam se, pitanje braka na posve pozitivan način, nastojeći promicati obitelj i vrijednosti koje ona nosi. Afrički biskupi će podržati ono što Bog traži od čovjeka u svezi obitelj i prihvatiti ono što je Crkva oduvijek učila.”
I za kraj je Sarah napomenuo:
“Zašto bi mi mislili da je samo zapadna vizija čovjeka, svijeta i društva dobra, pravedna, univerzalna? Crkva se mora boriti protiv ove nove kolonizacije.”