“…više ne pokušavamo braniti istinu, već se pokušavamo prilagoditi onome što se događa vani, pa čak i prvi primijeniti promjene.”
Internetski portal Renovatio 21 objavio je otvoreno pismo jednog od tri bivša švicarska gardista, koji su se odbili podvrgnuti obveznom cijepljenju protiv COVID–a koje se zahtjeva od Švicarske garde u Vatikanu.
Sva trojica su ostala bez posla, ali Pierre-André Udressy (na slici gore) je izašao u javnost dajući pozadinu priče i razlog zašto je došlo do te odluke.
Započeo je svoje otvoreno pismo objašnjenjem kako nema osnova za medicinsko izuzeće, ali je dodao da želi razmišljati o svom izboru, a ne općenito o pristranom „za ili protiv“- cijepljenja.
„Sve što sam želio učiniti je razumjeti implikacije i razloge zašto se „takvo cjepivo“ daje pod takvim uvjetima većem broju stanovništva i na ovakvom mjestu“, napisao je.
Govori o značajnim nepravdama koje su počinjene u Vatikanu, dodajući da je svjedočio pritiscima koji su se „postupno i subverzivno vršili na ljude kako bi ih se uvjerilo da preuzmu teret koji ne žele preuzeti“.
Udressy je zaključio: „Ono što je sigurno jest da u svemu ovome što proživljavamo nema ništa ljudsko, a kamoli kršćansko, i doista je nepodnošljivo vidjeti kako je Vatikan došao do ove točke!“.
„Težak izbor“
Od objave pisma, Udressy je dao intervju, koji je isto tako objavljen u Renovatiu, u kojem je otkrio da je u prosincu 2020. godine prebolio COVID pa nije vidio medicinski razlog za primanje cjepiva.
On je u intervju, objavljenom 10. listopada, rekao da je Švicarska garda dobila priliku uzeti cjepivo oko Božića prošle godine, ali „nitko se nije prijavio jer su svi sumnjali u cjepivo“. To je zatim dovelo do održavanja seminara kako bi ih uvjerili da se cijepe, ali se nisu pokolebali.
„Rekli su da se čak i nakon cijepljenja virus prenosi, i da unatoč cijepljenju ograničenja, poput nošenja maski i socijalnog distanciranja, neće nestati. Bilo je teško razumjeti učinkovitost i korisnost cjepiva”, rekao je Udressy.
Štoviše, dodao je kako je problem pobačenih fetalnih staničnih linija koje se koriste u proizvodnji cjepiva „samo nakratko spomenut“, te je napomenuto da se Kongregacija za nauk vjere već pozabavila time.
„Napustio sam seminar zabezeknut“, prisjetio se Udressy, taj mu je seminar samo pobudio „još veću sumnju oko cjepiva“.
Dodao je kako je u kolovozu, na njih izvršen veći pritisak da uzmu cjepivo te je rok za cijepljenje određen do 15. rujna. Zapovjednik Švicarske garde, koji se isto tako nije želio isprva cijepiti, pozvao je Udressyja u svoj ured i objasnio situaciju. „Razočaran sam i uznemiren što je to konačna odluka“, rekao je, ali necijepljeni stražari „moraju otići“.
„U praksi bi se necijepljeni gardisti mogli otpustiti“, rekao je i „obavijestio me da odluka nije došla samo od Državnog tajništva Svete Stolice, već i od nadležnog autoriteta iz Vatikana“.
Na pitanje Renovatija je li time Udressy mislio na Papu, odgovorio je sljedeće: „Tako je. Isto tako je objašnjeno da ne postoji druga mogućnost, pa čak ni čekanje dodatnog mjeseca na tradicionalnu vrstu cjepiva. Objašnjeno mi je da je nemoguće uzeti vremena za raspravu. Odluka je bila donesena”.
To je, rekao je, ostavilo Švicarskim gardistima „težak izbor, koji zapravo nije bio izbor. Tri su dala ostavku, a tri su otpuštena iz službe”.
Rekao je da je primio pismo u kojem stoji da ima rok do 6. listopada kako bi dao otkaz ili primio cjepivo. „Nakon tog datuma došlo bi do otkaza“.
Udressy je rekao kako su prosvjedi bili mogući zbog nepravde, ali „na kraju smo bili vrlo poslušni“. Većina se je na kraju cijepila „kako bi izbjegli pritisak, kako bi mogli izaći van, otići u restoran. Ne iz medicinskih razloga. Radi lažne slobode“.
Što se tiče upotrebe fetalnih staničnih linija u cjepivima, rekao je da je rasprava bila pokrenuta prije Božića, ali nakon što je objavljen dokument Kongregacije za nauk vjere, „više nitko nije o tome govorio“.
Naglasio je da ga više brinu drugi problemi povezani s cjepivom, a po njemu je to „u osnovi pitanje razuma, tj. zašto bi prihvatio nešto što po meni nije razumno? Tu je i politički problem jer postoji pritisak oko ove stvari koji nije normalan. Zatim postoji etički problem“.
Dodao je kako smatra „skandaloznim što se ova stvar nameće na ovaj način iz političkih razloga. Izuzetno je ozbiljno što se obaveza cijepljenja proširila na cijeli svijet. Prije svega, potiskivanjem slobode… i još je ozbiljniji problem da se to događa u Vatikanu, čak snažnije nego u drugim zemljama. Vatikan je središte Crkve, trebao bi braniti slobodu savjesti, općenito govoreći slobodu. Za mene, kao katolika, to je nešto nehumano”.
Na pitanje koje je „porijeklo ovog zla u Vatikanu“, Udressy je rekao da su liječnici donijeli odluke, ali je dodao da je u igri još jedna stvar: „Činjenica da više ne pokušavamo braniti istinu, već se pokušavamo prilagoditi onome što se događa vani, pa čak i prvi primijeniti promjene”.
Kaže kako će se sada vratiti u Švicarsku i tamo se prilagoditi novom životu, vratit će se na posao stolara, što je bilo njegovo zanimanje pet godina prije nego što se prijavio za službu u Švicarsku gardu.