Nakon što su, mogli bismo reći, liberalno skloni biskupi i kardinali, većinom po zapadnoj Europi, dali potporu kardinalu Walteru Kasperu nakon njegovog izlaganja o praktičnoj mogućnosti da razvedeni vjernici, koji su se odlučili ponovno vjenčati i tako žive u grješnoj zajednici, prime svetu pričest, izgleda da su neki drugi kardinali ipak spremni dignuti svoj glas protiv ovakvih promjena. Do sada su se pobunili afrički biskupi, a najznačajniji istup u Europi bio je onaj talijanskog kardinala Carla Caffara:
“Ni papa ne može promijeniti katolički nauk o braku, uključujući i onaj o zabrani protiv primanja pričesti za rastavljene i ponovno vjenčane katolike”- rekao je ugledni talijanski prelat, bolonjski kardinal Carlo Caffaro. U intervjuu za katolički časopis Il Foglio pod naslovom “Iz Bologne s ljubavlju: Prestanite!“, Caffaro je izjavio da učenje Crkve dolazi od samog Krista i ne može se mijenjati s nijedne strane, bio to papa ili sinoda. “Ne dirajte brak Kristov. On se ne može suditi od slučaja do slučaja, ne možete blagosloviti razvod, a licemjerje nije milosrđe.“
Katolička crkva, slijedeći Kristove riječi, ne priznaje razvod, a u očima Crkve, osoba koja je u braku, pa se razvede i sklopi drugi brak počinila je smrtni grijeh preljuba. Nauk Katoličke Crkve je oduvijek bio da katolici u objektivnom stanju smrtnog grijeha ne mogu primiti svetu pričest dok se ne pokaju, odustanu od tog grijeha i dobiju sakramentalno odrješenje u ispovijedi .
Prema kardinalu Caffaru, “Ako [im] Crkva priznaje euharistiju, moramo dati svoje mišljenje o zakonitosti drugoga braka. To je i logično. Ali što je onda s prvim brakom? Drugi [brak] ne može biti istinski drugi brak jer se bigamija protivi riječi Gospodnjoj.“
Slijedeći logiku kardinala Kaspera, rekao je Caffarra, takav prijedlog mogao bi se iskoristiti kako bi se iskorijenio sam pojam crkvenog braka. “U ovom trenutku moglo bi se pitati: zašto ne odobravati slobodan suživot nevjenčanog para? A zašto se ne odnositi tako i prema homoseksualcima?“.
Mislim kako je ovakav stav jednog kardinala bitan ponajviše zato što dolazi iz same Italije, iz papinog dvorište da tako kažem, pa ako će već protuteza njemačkim biskupima dolaziti iz bilo kojeg mjesta onda je najbolje da to bude Italija. Što više, u Italiji će ove godine po prvi puta talijanski biskupi sami birati predsjednika Biskupske Konferencije (umjesto da ga kao dosada imenuje papa), pa bi se na ovom pitanju mogla lomiti koplja. Papa Franjo je već izjavio da nema ništa protiv žustre rasprave, a čini se, mogao bi je i dobiti. Uz pripadajuće lobiranje, naravno.
Mene samo zanima zašto je oko ovog pitanja uopće bila potrebna ˈžustra raspravaˈ kada je već sve odavno zacrtano u Evanđelju?