Naslovnica Društvo Hoće li festival povodom Dana svetog Patrika uskoro postati gay parada?

Hoće li festival povodom Dana svetog Patrika uskoro postati gay parada?

Nedugo nakon preimenovanja božićnih svečanosti u Dublinu u “zimske praznike” i pretvaranje Dana svete Brigite u proslavu mitske keltske božice, Gradsko vijeće Dublina, zajedno s irskom vladom, odlučili su festival Dana svetog Patrika slaviti s jasnim izostankom irskog nasljeđa i bilo kakva veza s njegovim vjerskim korijenima.

Organizatori St Patrick’s Festivala, objavili su da ove godine festival ima temu “Mar a Chéile Sinn” (Mi smo jedno), a organizatori upućuju otvoreni poziv ljudima iz cijelog svijeta da dođu u Dublin i složno proslave ovaj dan.

Ministrica umjetnosti i članica parlamenta Zelene stranke Catherin Martin objavila je: „Tema ‘Mi smo jedno’ govori o inkluzivnosti i nema boljeg vremena od Dana svetog Patrika za tu poruku dobrodošlice, tu cead míle fáilte [sto tisuća dobrodošlice], mi smo jedno kao narod i također slavimo različitost.”

Ono što je posebno izazvalo bijes, bila je promocija festivala ispred državnih zgrada uz fotografiju na kojoj je i muškarac odjeven u žensku odjeću s čipkastim tajicama.

Slika

 

Govoreći u Senatu, senatorica Sharon Keoghan je prilično otvoreno ukazala na problem:

“Bila je više nego upitna odluka, smatraju mnogi, postaviti mladu djevojčicu od oko osam godina tri stope od muškarčevog međunožja izbočenog iz sićušnih čipkastih tajica i donjeg rublja, i snimiti fotografije koje to pokazuju, a zatim reći, ‘Da, ovo je kako želimo predstavljati Irsku na međunarodnoj razini’.”

Festival, koji se izričito fokusira na uključivanje svih, dok istodobno isključuje vlastito podrijetlo i nasljeđe, predstavlja još jedan pokušaj Gradskog vijeća Dublina da udalji javne i kulturne događaje od svoje vjerske baštine. Fokusirajući se na temu radikalne inkluzije, organizatori festivala, zajedno s njegovim financijerima i podupirateljima, uspjeli su u prvi plan staviti teme koje nemaju nikakve veze sa svetim Patrikom ili samom Irskom.

Ono što se odbacuje je vjersko podrijetlo samog sveca – koji je uspostavio kršćanstvo u Irskoj; odbacuje se dječaka koji je rođen u Britaniji, prodan u ropstvo preko Irskog mora, zatočen šest godina, koji je zatim pobjegao iz Irske, te se vratio godinama kasnije kako bi utemeljio Crkvu u Irskoj.

Izvor