Irska je katolicizam zamijenila sa sekularnošću. Nacija je napose postala protu katolička zadnjih godina u razdoblju legalizacije pobačaja (2019.), a zatim je 2020. Sjeverna Irska učinila isto, a trenutno državna vlast, ali i vjernici, promoviraju homoseksualnost ne samo u javnom životu, nego i u Crkvi.
Stoga, kada je vlč. Sean Sheehy održao svoju propovijed u nedjelju, 30. listopada, novinari i Crkva (njegov dijecezanski biskup) su takvu propovijed označili kako “kontroverznu“.
Dakle što je svećenik rekao da je bilo toliko kontroverzno?
Vlč. Sheehy je u propovijedi istaknuo kako su promocija pobačaja, homoseksualnost i transrodnost jedni od najvećih moralnih grijeha.
Svećenik je u propovijedi rekao da nas je Bog pozvao na obraćenje te da je svaki svetac postao svetac „jer se pokajao i tražio oproštenje”. Vlč. Sheehy je otišao korak dalje rekavši da je „nebo (raj) pun(o) obraćenih grešnika“.
Vlč. Sheehy je u propovijedi prozvao Health Service Executive (HSE), javno financirani zdravstveni sustav Republike Irske, zbog dijeljenja kondoma djevojkama od sedamnaest godina. To je nazvao promicanjem promiskuiteta.
Budući da je propovijed vlč. Sheehyja bila vrlo uključiva – pozivajući sve ljude na obraćenje – neki od župljana crkve Svete Marije u Listowelu napustili su je tijekom propovijedi.
A budući da se misa prenosila uživo, propovijed vlč. Sheehyja je bila vidljiva diljem Irske. Nakon sv. mise mnogi su tražili ispriku zbog stavova vlč. Sheehyja.
Zato se je biskup Kerryja, mons. Ray Browne, ispričao u utorak „svima koji su bili uvrijeđeni”. Priznao je „duboku uzrujanost i povrijeđenost uzrokovanu sadržajem dotične propovijedi održane tijekom vikenda”. Biskup Browne nastavio je sa svojom pisanom izjavom: „Izražena stajališta ne predstavljaju kršćansko stajalište. Homilija na redovitoj župnoj misi vikendom nije prikladna da se o takvim temama govori na takav način”. Biskup Browne je inzistirao: „Evanđelje našeg Gospodina i Spasitelja Isusa Krista je Evanđelje ljubavi i uvijek naviješta dostojanstvo svake ljudske osobe. Poziva sve nas da uvijek imamo potpuno poštovanje jedni prema drugima”.
Želim pitati biskupa Brownea, što to točno znači imati poštovanje prema svojim vjernicima ako cilj nije da ih vodimo prema raju? Ako doista vjerujemo da se za dolazak u raj moramo pokajati za svoje grijehe, kako je onda pristojno reći vjernicima svoje biskupije išta osim toga?
Ovako je vlč. Sheehy u radio emisiji u utorak odgovorio na pisanu izjavu biskupa Brownea. Vlč. Sheehy je izjavio da je posao svećenika pružiti župljanima duhovnu hranu. Posao svećenika je da bude onaj koji donosi istinu i koji usmjerava vjernike prema Nebu. Zato se naziva ocem (eng. father) – jer mora voditi svoje župljane kao što bi otac vodio svoju djecu.
Zar je sada propovijedanje Evanđelja u Crkvi uvredljivo?
Vidite li problem u tome što se i dalje tvrdi da je Irska katolička nacija?
Ne samo da više ne možete promicati katolički moral u politici u Irskoj, nego ga ne možete promicati ni na sv. misi.
Zaista postavljam ova pitanja tražeći iskren odgovor.
Kako možete reći da je Irska katolička ako se oni koji govore istinu smatraju kontroverznima?
I situacija postaje sve gora.
Ne samo da se za Irsku teško može reći da je katolička nacija u svojim zakonima i postupcima, već je i sloboda katolika napadnuta, a mnogi su biskupi sudjelovali u progonu.
Ovo se čini kao da slušamo priču iz Kine, o odnosu Kineske patriotske Katoličke crkve prema podzemnoj Crkvi. Biskup, osoba koja predstavlja apostolskog nasljednika, se ispričao zato što homilija nije kršćanska!
Umjesto da istupi u obranu vlč. Sheehyja, biskup Kerryja smijenio je vlč. Sheehy. Tako da više tamo ne može služiti sv. misu.
Da, tako je. Vlč. Sheehy je kažnjen zbog propovijedanja Evanđelja ne samo od strane irskog civilnog društva nego i od strane Crkve u Irskoj.
Ranije ove godine, situacija za katolike je postala još teža jer je vlada Republike Irske predložila odluku kojom se ljudima ne dopušta molitva krunice u prostoru izvan bolnica za pobačaje, od kojih su neke u samim katoličkim bolnicama. I, 2018., bilo je poziva od njihovog premijera u to vrijeme, Lea Varadkara, da se liječnicima ili drugom medicinskom osoblju ne dopusti mogućnost da se zbog svoje savjesti usprotive izvođenju pobačaja.
A sada, ne samo da je problem izražavanje katoličkih uvjerenja, već ih se jednostavno smatra kontroverznim i nailazi na autocenzuru same Crkve u Irskoj.
U određenom trenutku, ako netko ne može izražavati svoja katolička uvjerenja u Irskoj bez kazne, kako onda još uvijek možemo govoriti o slobodi za katolike u Irskoj?
Pravi irski katolici moraju stvarno odgovoriti na ovo.
Jer upravo sada, Katolička crkva u Irskoj niječe Evanđelje i ne brani svoju vjeru. Još malo vremena treba kako bi Crkva u Irskoj postala Anglikanska crkva Irske.
Čak i ako se ne slažete sa stajalištima Crkve, morate se barem složiti s mogućnošću da vjera bude slobodno ispovijedana, kako ne bi bilo kazni zbog propovijedanja nauka u crkvi ili ako bi se javno katolici molili izvan Crkve.
Ovakva me ograničenja slobode vjeroispovijesti podsjećaju na komunističku Jugoslaviju, ali i druge autoritarne države. Slobodni ste vjerovati i govoriti sve dok vjerujete u ono što vam svjetovne vlasti dopuštaju da vjerujete i govorite, tj. ono što svjetovne vlasti žele da govorite. To je vrlo opasno za našu Katoličku crkvu.
Međutim, još nije sve izgubljeno, budući da su mnogi Irci dali potporu vlč. Sheehyju za njegovu propovijed.
No, to još uvijek ne poništava činjenicu da je Crkva postala slabija, a prijezir prema njoj među Ircima raste.
Ako Irska želi ponovno steći svoj katolički duh, mora koristiti svoju kolektivnu slobodnu volju za misionarenjem, baš kao što je sveti Patrik učinio prije gotovo tisuću petsto godina. A da bismo bili misionari, moramo širiti Riječ Božju.
U nastavku teksta imate propovijed vlč. Sheehyja. Ovdje možete pogledati i video snimku homilije.
„Ono što je danas tako tužno je da rijetko slušamo o grijehu, ali on je danas jako raširen. I vidimo to na primjer u zakonodavstvu naše vlade. Vidimo to u promicanju pobačaja. Vidimo to u luđačkom pristupu transrodnosti. Vidimo to u promicanju seksa između dva muškarca ili dvije žene. To je grešno. To je smrtni grijeh. A čini se da ljudi to ne shvaćaju. Ali to je činjenica, to je stvarnost. I trebamo slušati Boga o tome jer ako to ne učinimo, onda nema nade za nas. Dakle, Bog govori vama i meni danas: „Gledajte, imate odgovornost tražiti one koji su izgubljeni. Imate odgovornost pozvati ljude na svijest o činjenici da je grijeh destruktivan, da je grijeh štetan i da će nas grijeh odvesti u pakao“.
Kada slavimo svece, prvog u nadolazećem mjesecu, zapravo poštujemo ljude koji su bili sveci. A zašto su sveci? Zato što su se pokajali i tražili oprost. Kao što je netko jednom rekao, Nebo (raj) je pun obraćenih grešnika. I tako nam danas Bog kaže: „Došao sam pozvati grešnike, ali ako ne priznaš da si grešnik, onda ne slušaš moj poziv, i ne mogu ništa učiniti za tebe“. Jer ovo je dvosmjerna ulica. Sada postoje ljudi, vidite, koji ne vole slušati to što govorim. Ali onog dana kad umreš, saznat ćeš da ono što govorim nije ono što sam izmislio, nego je to ono što Bog govori. I onog dana kad umreš, saznat ćeš da je to istina.
Trebamo moliti za ljude- da ne bude prekasno kada shvate što je vjera. Ali kako će ljudi znati da im Bog želi oprostiti ako im to ne kažemo? Kako će izgubljeni ljudi pronaći Boga ako ih mi kao Božji ljudi ne pozovemo i ne kažemo „Vidi, Bog te voli. Došao je pozvati grešnike. Ali On želi da imaš život i to u punini. Jer to je ono što On želi. On želi da živiš život punim plućima. Ali budući da je On autor života, možemo ga živjeti samo kroz, s i u Njegovoj milosti snagom Njegovog duha”.
Zato što nas je pozvao, i kako nas prvo čitanje podsjeća, zato što nas je potaknuo da postanemo svjesni svoje grešnosti kako bismo mu se obratili i rekli: „Gospodine, molim Te, oprosti mi“. I On je voljan to učiniti. I upravo u tom oprostu doživljavamo kako nas Bog zapravo spašava od Sotone i svih njegovih lukavstava, puta i zamki.
Razgovarao sam s jednom ženom prije nekoliko tjedana. Njezina sedamnaestogodišnja kći bila je vani s prijateljicama u izlasku i vratila se kući, a majci je pružila kondom. Njena majka je rekla: „Odakle ti to?“. Rekla je kako je kombi organizacije Health Service Executive dijelio te stvari. I rekao sam, Milostivi Bože, pa to je promicanje promiskuiteta. To je užasno. Stoga se kao kršćani trebamo zauzeti za istinu. A ako to ne učinimo, onda nema nade za mnoge ljude. Dakle, danas nam Gospodin govori vrlo jasno, i poziva nas da budemo Njegov narod i da imamo koristi od Njegove samilosti, ljubavi i milosrđa. Zato danas zahvaljujemo Gospodinu na tome.
A vama koji ste danas tu, neka Vam Bog pomogne i to je sve što Vam imam za reći. Neka Bog blagoslovi Vas koji ste ovdje i štujete Boga. Bog Vas sve blagoslovio“.
Izvor: https://www.crisismagazine.com/2022/ireland-is-no-longer-a-catholic-nation