U obraćanju na Četvrtom svjetskom kongresu narodnih pokreta u subotu, papa Franjo je zagovarao destruktivne „proteste“ koji su izbili nakon smrti Georgea Floyda 2020. godine, opisujući one koji su uključeni u pokret kao „udružene Samaritance“.
Papini komentar je zapravo dio duljeg govora o socijalnoj pravdi, u kojem je dio posvetio pozivanju „svih velikih farmaceutskih laboratorija“ da upotrebe svoja cjepiva protiv COVID – a 19 kao „gestu humanosti“, unatoč njihovoj povezanosti s abortusom.
Njegovi komentari bili su upućeni prisutnim članovima popularnih pokreta, inicijativi koju je stvorio Papa i koja se opisuje kao pomoć „organizacijama i društvenim pokretima koje su širom svijeta uspostavili ljudi čija su neotuđiva prava na pristojan rad, primjereno stanovanje, plodnu zemlju i hranu bila narušena, ugrožena ili potpuno odbačena“.
Papa se članovima kongresa obratio kao „društvenim pjesnicima“, rekavši da „imaju sposobnost i hrabrost stvoriti nadu tamo gdje se čini da postoji samo isključenost“.
Uspoređujući popularne pokrete s milosrdnim Samaritancem, koji se spominje u evanđelju svetog Luke, Papa je rekao da mu pada na pamet smrt Georgea Floyda (46 godišnjeg Afroamerikanca koji je preminuo zbog primjene sile od strane policajca Derekea Chauvina u Minneapolisu) kada se prisjeća poznate parabole.
„Znate li što mi sada pada na pamet kada, zajedno s popularnim pokretima, mislim na dobrog Samaritanca? Znate li što mi pada na pamet? Prosvjedi zbog smrti Georgea Floyda”, rekao je papa Franjo.
Prispodoba o milosrdnom Samaritancu govori o čovjeku koji je putovao iz Jeruzalema u Jerihon, a crkveni oci su to protumačili kao silazak iz milosti u grijeh, nadalje čovjek je bio opljačkan i ranjen na svome putu u pogibao. On predstavlja čovječanstvo, prema ocima, budući da se udaljava od života i ustraje u grijehu, djelovanjem đavla ili životnim okolnostima.
Svećenik i levit koji ugledavši ranjenog čovjeka ipak odlučuju ići dalje su simboli Starog saveza; iako su dobri, ne mogu spasiti čovjeka. Samaritanac, onaj kojeg su Židovi odbacili kao građanina niže klase je simbol Krista, prema ocima Crkve. On dolazi unatoč odbijanju svijeta da ozdravi i pomogne palom čovjeku.
U slučaju Georgea Floyda, koji je uhićen, a zatim je umro zbog opiranja uhićenju, Franjo stavlja Floyda na mjesto čovječanstva, a prosvjedi (koji su se često pretvarali u nerede) koji su se pojavili zbog njegove smrti u ulogu Krista.
Uzimajući dobrotvornu motivaciju zdravo za gotovo, papa Franjo je rekao kako je „jasno da se ovakvom reakcijom protiv društvene ili rasne nepravde može manipulirati ili iskoristiti je u svrhu političkih makinacija ili nečega drugog, ali najvažnija stvar je što je u prosvjedima protiv ove smrti postojao kolektivni Samaritanac koji nije budala!”.
„Ovaj pokret nije prešao na drugu stranu ceste kada je vidio povredu ljudskog dostojanstva uzrokovanu zlouporabom moći“, nastavio je Papa, dodajući da „popularni pokreti nisu samo sačinjeni od društvenih pjesnika, već i kolektivnih Samaritanaca”.
Nasuprot papinom mišljenju, ti takozvani Samaritanci povezani su s gotovo svim neredima (skoro petsto sedamdeset) koji su prošlo ljeto izbili u četrdeset i sedam država nakon smrti Georgea Floyda. Oko trideset ljudi, uključujući malu djecu i roditelje male djece, izgubilo je živote bilo u tim neredima ili zbog širine nemira.
U izbrisanom tweetu, istaknuti glasnogovornik (pokreta BLM) Shaun King u lipnju 2020. pozvao je na uklanjanje i uništavanje „[svih] murala i vitraja bijelog Isusa, njegove europske majke i njihovih bijelih prijatelja“.
„Oni predstavljaju grubi oblik bijele nadmoći“, dodao je King, rekavši da su slike koje prikazuju Krista kao bijelog „kreirane kao oruđe ugnjetavanja”, a sada se koriste kao „rasistička propaganda“.
Prosvjedi su doveli do ozljeđivanje više od sedamsto policajaca i do rekordne štete u vrijednosti od jedne do dvije milijarde dolara u razdoblju između 27. svibnja i 8. lipnja 2020. godine.
Ne samo da su materijalne štete bile velike, već načela na kojima pokret BLM počiva zapravo djeluje prema potkopavanju naravnih zakona i nalaze se u potpunoj suprotnosti s idealima katoličanstva.
Jedna grupa povezana s pokretom Black Lives Matter podržava pobačaj, homoseksualnost i uklanjanje „zapadnjačke strukture obitelji“.
U svom manifestu pod nazivom „Ono u što vjerujemo“, organizatori projekta Black Lives Matter: Patrisse Khan-Cullors, Alicia Garza i Opal Tometi su rekli da su se oni i njihovi sljedbenici oslobodili „hetero normativnog razmišljanja“ i da zahtijevaju „reproduktivnu pravdu“. Manifest je u međuvremenu uklonjen s web stranice, uslijed povećane medijske pažnje.
„Njegujemo i podržavamo Queer kulturu. Kada se okupimo, činimo to s namjerom da se oslobodimo čvrstog stiska hetero normativnog mišljenja, ili bolje rečeno, uvjerenja da su svi u svijetu heteroseksualni (osim ako on, ona ili oni otkriju drugačije)“, napisali su tada.
Osim toga, grupa je ustvrdila da to duguje Afroamerikancima i stoga zahtijeva „reproduktivnu pravdu [tj. pobačaj] koja nam daje autonomiju nad našim tijelima i našim identitetima, a istovremeno osigurava da su naša djeca i obitelji podržani, sigurni i sposobni za napredak“.
U međuvremenu, procjenjuje se da četrdeset posto svih pobačaja u Sjedinjenim Američkim Državama vrše Afroamerikanke, što znači da pokret BLM podržava ubijanje više od 344.800 Afroamerikanaca svake godine.