Dan nakon što je njemački kardinal Walter Kasper na Papin zahtjev održao uvodno izlaganje na netom dovršenom Konzistoriju o obitelji, njegove izjave su već bile objavljene u svjetskim medijima. Kako se i pretpostavilo, velik dio kardinalovog govora se temeljio na ‘problemu’ pričešćivanja razvedenih osoba koje su sklopile novi brak s drugom osobom. Ekskluzivu je dobio talijanski list La Stampa, koji na internetu (na engleskom) možete pratiti na Vatican Insider. Treba uzeti u obzir da je La Stampa ljevičarsko orijentiran dnevnik u Italiji pa njihova izvještavanje pogoduje progresivističkim strujama u Crkvi.
Od značaja u Kasperovu izlaganju je ipak njegov apel da se nađe rješenje za ‘problem’ koristeći ‘iskustva’ iz ranije povijesti Crkve, floskula koja se često koristila u zadnjih pedesetak godina kako bi se uvele reforme.
Ovako je Kasper to obrazložio: (preneseno iz Vatican Insider-a)
Kasper je primijetio kako razvedeni pa ponovno oženjeni ne mogu primiti sakramentalnu pričest, ali mogu primiti duhovnu pričest ako su duhovno kreposni: Kongregacija za nauk vjere i Benedikt XVI. su ovo usuglasili na svjetskom susretu obitelji u Milanu. A kada osobe primaju duhovnu pričest, one se smatraju ujedinjene s Isusom Kristom. Pa kako bi onda mogli biti u suprotnosti sa zapovijedima izdanima od samoga Isusa? Zašto onda ne bi mogli primiti i sakramentalnu pričest?
Kasper se onda pozvao na primjer rane Crkve i na praksu o kojoj je Jozef Ratzinger govorio još 1972.-e, kada je još bio profesor. Podsjetio je na ono što se dogodilo s otpadnicima, onim kršćanima koji su nijekali svoje krštenje iz slabosti za vrijeme progona. Za ove posebne slučajeve, Crkva je izmislila novu kanonsku pokorničku praksu, nešto poput drugog krštenja, ali ne vodom nego suzama “pokore“. Nakon što je njihov brod potonuo u grijehu, brodolomac nije mogao dobiti novi brod, ali je dobio splav.
Tako je i sa slučajem braka, neke lokalne Crkve su uvele praksu prema kojoj se kršćani koji su odvojeni od svojih još uvijek živih partnera (koji su ušli u drugo zajedništvo) nisu nakon određenog razdoblja pokore mogli oženiti po drugi put (drugim riječima nisu dobili novi brod), ali su dobili splav u obliku pričesti. Origen, Bazilije Veliki i Grgur Nazijanski – svi su govorili o tome.
Je li ovaj put moguć u budućnosti?- To je pitanje koje je Kasper postavio Konzistoriju kardinala.
A Isusove riječi i 2000 godina doktrinarne tradicije Crkve su prilično jasne:
Mt 19,3-9
Pristupe mu tada farizeji pa, da ga iskušaju, kažu: »Je li dopušteno otpustiti ženu s kojega god razloga?« On odgovori: »Zar niste čitali: Stvoritelj od početka muško i žensko stvori ih i reče: Stoga će čovjek ostaviti oca i majku da prione uza svoju ženu; i dvoje njih bit će jedno tijelo? Tako više nisu dvoje, nego jedno tijelo. Što, dakle, Bog združi, čovjek neka ne rastavlja.«
Kažu mu: »Zašto onda Mojsije zapovjedi dati otpusno pismo i – otpustiti?« Odgovori im: »Zbog tvrdoće srca vašega dopusti vam Mojsije otpustiti žene, ali od početka ne bijaše tako. A ja vam kažem: Tko otpusti svoju ženu – osim zbog bludništva – pa se oženi drugom, čini preljub.«