Nakon pregleda pripremnog dokumenta, koji određuje dnevni red za razdoblje koje vodi do Sinode o mladima u listopadu 2018., Glas obitelji već upozorava na moguće probleme tijekom njenog zasjedanja. Probleme slične onima s kojima smo se imali priliku suočiti za vrijeme trajanja dvije Sinode o obitelji, te nakon toga s papinom apostolskom pobudnicom koja je iz tog proizašla.
Iz iskustva znamo da će sadržaj pripremnog dokumenta Sinode, nastao kao odgovor na popratni upitnik, imati vrlo značajan utjecaj na sadržaj Instrumentum laboris, a time i na smjer sinodalnih rasprava. Stoga je nužno da se katolici sada pripreme kako bi ograničili štetu koju bi moglo izazvati Tajništvo sinode (Glavni tajnik ostaje kardinal Lorenzo Baldisseri, a posebni tajnik nadbiskup Bruno Forte) ako pokušaju iskoristiti “Sinodu mladih” za još jedan modernistički pokušaj razvoja vjerskog nauka.
Na primjer, pripremni dokument navodi da:
“Slušajući mlade ljude, Crkva će ponovno čuti govor Gospodina u današnjem svijetu.” (U samom uvodu)
Ta je izjava za početak problematična iz nekoliko razloga:
• To znači da Crkva trenutno ne sluša Gospodina. Ovo je suprotno obećanju koje nam je Gospodin dao kada je izjavio: “Ja sam s vama u sve dane, do svršetka svijeta” (Mt 28,20). Crkva nikada neće propustiti naučavati istinsku vjeru, unatoč ljudskim nedostacima njezinih članova.
• Izjava dalje podrazumijeva da “mladi ljudi” trebaju voditi Crkvu. Istina je, naravno, upravo suprotna. “Mladim ljudima”, baš kao i svim ostalim vjernicima, potrebno je vodstvo Crkve.
• Čini se da izjava također podrazumijeva kako sadašnja učenja Crkve nisu prikladna za “današnji svijet”. Naprotiv, Evanđelje je “jednom zauvijek predana svetima” (Jud 1, 3) i savršeno prikladno za sva mjesta i sva vremena, jer je riječ Božja.
Dokument pokazuje sličan problematičan pristup kada kaže:
“Kao u vrijeme Samuela (1 Sam 3, 1-21) i Jeremije (usp. Jer 1, 4-10), mladi ljudi znaju prepoznati znakove našega vremena, naznačene od Duha. Slušajući njihove težnje, Crkva može uočiti svijet koji se nalazi pred njom i putove koje je Crkva pozvana slijediti.” (Uvod)
Ova izjava je apsurdna. “Mladi ljudi” nemaju posebnog uvida u “znakove vremena” ili “svijeta koji se nalazi pred njima” i zasigurno nisu mjerodavni diktirati “putove koja je Crkva pozvana slijediti”.
Dokument uglavnom predstavlja “mlade ljude” kao homogenu grupu (definiranu onima u dobi između 16 i 29 godina). Rečeno nam je više puta kako se obilježja mladih – koje nudi Tajništvo sinode – temelje na “studijama”, ali su autori propustili pružiti bilo kakve reference koje bi potvrdile njihove tvrdnje. Ovdje se pogled na “mlade ljude” zapravo čini tipičnim za svećenike koji još nisu ostavili mentalitet 1960-ih. Svi mladi ljudi iz mašte Tajništva spremni su na promjene u društvu i Crkvi. Oni bi “voljeli da Crkva bude bliža ljudima i da više pazi na društvena pitanja, ali shvaćaju da se to neće dogoditi odmah” (I.2) te i oni “žele biti aktivni sudionici procesa promjene koje se događaju u današnje vrijeme. “(I.1) Mladi su ti koji “predlažu i prakticiraju alternative koje pokazuju kakav bi svijet ili Crkva mogli biti.” (I. 3)
U čitavom dokumentu nema ni jedne reference na bilo kojeg od Otaca, Naučitelja ili svetaca Crkve. Postoji, međutim, 20 referenci na dokumente ili govore pape Franje. Postoji samo jedan citat pape Benedikta XVI., no, ni jedan njegovog prethodnika. Drugi Vatikanski sabor se navodi dva puta, ali se ne spominje ni jedan drugi ekumenski sabor.
Dokument ne skriva svoj prezir prema prošlosti, navodeći da je “cilj svakog ozbiljnog pastoralnog profesionalnog programa” imati “doista slobodan i odgovoran izbor, potpuno uklonjen iz prakse prošlosti”. (II.2) U drugom dijelu izražava se sličan osjećaj: “stari pristup više ne funkcionira, a iskustvo prošlih generacija brzo postaje zastarjelo” (I. 3.) Dokument zapravo poziva Crkvu da napusti svoj autoritet učiteljice vjere:
“U zadaći pratnje mlađeg naraštaja, Crkva prihvaća svoj poziv da surađuje u radosti mladih, a ne da bude u iskušenju da preuzme kontrolu nad njihovom vjerom.” (II.4)
Čini se da dokument postavlja pozornicu za sinodalni proces koji će postaviti “mlade ljude” kao arbitre onoga što Crkva treba učiniti i podučavati. Predviđamo da će Tajništvo Sinode pokazati zahtjeve “mladih” koji žele promjene u katoličkoj doktrini i praksi, što će zatim biti predstavljeno kao dokaz da Crkva mora promijeniti temeljna uvjerenja. Naravno, “mladi” o kojima se radi mogu biti unaprijed izabrani i manipulirani kako bi poslužili unaprijed utvrđenim ciljevima.
Sažetak analize pripremnog dokumenta Sinode o mladima objavljen na stranicama Voice of the Family