U intervju za LifeSiteNews, biskup Atanazije Schneider, koautor nove knjige “Preferencijalna opcija za obitelj – 100 pitanja i odgovora koji se odnose na Sinodu“, izjavio je da tema poput pričesti za razvedene i ponovno vjenčane vjernike uopće ne bi trebala biti na dnevnom redu nadolazeće Sinode o obitelji jer je višegodišnje učenje Crkve već odlučilo o ovom pitanju.
Naveo je kao primjer neku “skupštinu katoličkih biskupa na kojoj bi se odlučivalo ili pojedinačno razgovaralo o primjerice, pitanju je li Krist uistinu Bog ili nije. To bi bio znak nevjere.”
Tako i kod pitanja- može li se uskladiti “prihvaćanje i vrednovanje [homoseksualne] seksualne orijentacije” s katoličkim naukom– biskup Schneider je istaknuo: “Postoje jasne izjave Crkvenog učenja koja se odnose na grešnost homoseksualnih radnji, koje se odnose na objektivni poremećaj onih s homoseksualnim sklonostima, i, prije svega, na grješnost i nezakonitost usvajanja djece od strane homoseksualnih parova.”
Na pitanje o irskom referendumu, biskup Schneider je izjavio kako je “rezultat nedavnog referenduma u Irskoj ogledalo i pokazatelj u kojoj su mjeri široke narodne mase, među kojima su i brojni katolici – za Bogu plakati – čak i predstavnici katoličkog klera – dopustili da ih se indoktrinira s neo-komunističkom ideologijom ravnopravnosti“.
“Mase idu uz Zeitgeist, a nemali broj svećenika, ponekad čak i prelati, surađuju s ovim Zeitgeistom, sa svojim politički korektnim stavovima.“
“Novija povijest Europe je pokazala kako mase vrlo brzo usvajaju ideologije, pa čak i neljudske ideologije, kao što su, primjerice, fašizam, nacional-socijalizam i sovjetski komunizam. Međutim, za razliku od ranijih vremena u povijesti, u današnje vrijeme se i među redovima klera mogu naći suradnici ove nove prevladavajuće ideologije.“
“Ovo je znak veličine krize vjere u Crkvi. S druge strane, tu je sada i prilika za sve one koji su ostali vjerni svojim krsnim obećanjima, – i odani vjeri apostola i svetaca – da svjedoče i brane Vjeru. Današnje vrijeme nije vrijeme za spavanje i lijenost, nego vrijeme dobrih Kristovih vojnika (2 Tim 2, 3) Naša borba je duhovni boj, bitka za Istinu, s ljubavlju (vidi Ef 4,15).“
Biskup Schneider je trenutnu situaciju u vjeri katolika nazvao četvrtom velikom krizom u Crkvi.
Kako je istaknuo u intervjuu, “ono što bi trebalo zaprepastiti čak i sve nepristrane promatrače trenutne krize u Crkvi je ogromna, rekao bih globalna, konfuzija na područjima dogmi, morala, i liturgije, drugim riječima, u svim tim područjima vlada relativizam.“
“Mnogo toga je sada postalo predmet ponovnog tumačenja, tako da su pojedine doktrine, moralna načela i zakoni u liturgiji postali nešto o što se spotiču mnogi vjernici, svećenici, pa čak i neki biskupi“, navodeći kao primjere to što je “bezbrojnim teolozima, pa čak i nekim biskupima, dopušteno bez kazne proglasiti [kao] Istinu, herezu i slaviti liturgiju koja je na granici blasfemije“.
Na pitanje što se može očekivati na nadolazećoj Sinodi o obitelji, i što vjernici mogu učiniti u pripremi za ovu sinodu kako bi se obranio i ojačao Kristov nauk, biskup Schneider izjavio je kako očekuje da će biskupi “ne-kršćanskom svijetu proglasiti, bez straha i bez kompleksa inferiornosti, cjelovito Evanđelje obitelji“, ali je dodao kako su “potrebne moćne molitve cijele Crkve, tako da učitelji neistine na sinodi – čak i ako oni dolaze iz redova biskupa i kardinala – ne pokvare Kristov ovčinjak, i da se ne dozvoli bilo kakva moralna razuzdanost pod izgovorom blagosti i milosrđa“.
“Katolici bi trebali puno i gorljivo moliti, tako da biskupi mogu biti zaštićeni od napasti prilagođavanja svijetu i da mogu ojačati njihovu apostolsku hrabrost u svjedočenju njihove vjere“, zaključuje biskup Schneider.