Nadbiskup Chicaga Blase Cupich se pokazao kao vodeći američki eksponent njemačke škole teologije, rekavši u intervju za medijsku kuću ABC da je do razvedenih i ponovno vjenčanih katolika i homoseksualaca da odluče za sebe bi li trebali primati svetu pričest, a ne do njihovih svećenika ili biskupa.
Na Quo Vadisu pratimo iskaze nadbiskupa Cupicha ne samo zato što je hrvatskih korijena, nego jer će kao nadbiskup Chicaga sasvim sigurno biti imenovan kardinalom Crkve, te kao ‘nova zvijezda’ liberalne struje postajati sve utjecajniji u budućem radu Svete stolice.
Nadbiskup je također potvrdio njegovo opće protivljenje Kanonu 915. Zakonika kanonskoga prava, koji zahtijeva od služitelja Euharistije da uskrate pričest onima koji “tvrdokorno ustraju u očito teškom grijehu“. Ovaj kanon se najviše ističe u odnosu na katoličke političara koji podržavaju pravo na abortus.
Cupich je prvotno naveo svoje stajalište o pričesti za aktivne homoseksualce na konferenciji za novinare tijekom nedavne Sinode o obitelji pri čemu je inzistirao da o takvim pitanjima trebaju odlučiti sami pojedinca koristeći svoju savjest.
Sada nakon Sinode Cupich je za ABC samo malo preformulirao svoje prethodne primjedbe kako bi sadržavali uvjete vezane uz završno izvješće sa Sinode – to jest da savjest osobe mora biti formirana “prema učenju Crkve”.
Kada je upitan da objasni svoje komentare tijekom Sinode, Cupich je odgovorio:
“Izrazili smo težnju da se ljudi koji su zapeli u sustavu trebaju pomiriti s Crkvom … možda će imati još jednu priliku da se njihov slučaj razmotri kroz ono što bismo nazvali interni forum, a ne vanjski forum poput procesa poništenja braka. To je predstavljeno Svetom Ocu. Mehanizam za to još nije definiran.“
Na pitanje da li se “interni forum” može koristiti za osiguranje pričesti za seksualno aktivne homoseksualce, rekao je da je to moguće.
“Kada ljudi koji posjeduju dobru savjet, radeći s duhovnikom, dođu do odluke, onda je potrebno slijediti tu savjest. To je nauk Crkve. Dakle, u slučaju osoba koje žele primiti pričest u situacijama koje su neregularne, ovo također vrijedi. Pitanje je bilo: Vrijedi li to i za homoseksualce? Moj odgovor je bio: i oni su ljudska bića. I oni imaju savjest. Dakle moraju slijediti svoju savjest.“
Pa je nastavio:
“Oni moraju biti u mogućnosti formirati svoju savjest, shvatiti nauk Crkve, te raditi s duhovnikom kako bi došli do te odluke. I to moramo poštivati.“
“Nije do svećenika koji dijeli euharistiju da donese odluku o osobnoj sposobnosti ili nedostatku sposobnosti. To pripada savjesti pojedinaca“, dodao je Cupich.