Jedan od najznačajnijih zagovornika stava da papina posinodalna apostolska pobudnica Amoris Laetitia predstavlja “revoluciju” u praksi Crkve je nadbiskup Chicaga Blase Cupich, koji ju je okarakterizirao kao “game changer“, odnosno dokument koji mijenja pravila igre po kojima bi se mogao olabaviti pristup Crkve prema svetoj pričesti za rastavljene i ponovno vjenčane vjernike, te čak i za one u istospolnim vezama.
Stav nadbiskupa Cupicha svakako dijeli i njemački kardinal Walter Kasper, vodeći zagovornik ovog prijedloga. “Postoji otvoreni put, očito je” za razvedene i ponovno vjenčane katolike da prime pričest, priopćio je Kasper na službenim stranicama Njemačke biskupske konferencije, nazvavši pobudnicu “izvanrednim dokumentom“.
U intervjuu za Chicago Tribune, Cupich je ustvrdio da bi Amoris Laetitia mogao normalizirati njegov pristup vjernicima koji žive u onome što Katolička crkva smatra objektivno grešnim situacijama, kao što je drugi brak kada prvi još nije proglašen ništavnim, ili istospolna zajednica.
Cupich je za Tribune rekao da
ne postoji neka stvarna promjena u doktrini, ali postoji, ja mislim, vrlo svježi način koji će usmjeriti vjernike u klupama i svećenike na to kako se pastoralno baviti s ljudima, posebno onim ljudima čiji su životi zaista vrlo komplicirani.
U Tribune piše da, iako Amoris Laetitia ne daje sveobuhvatnu dozvolu da razvedeni i ponovno vjenčani vjernici mogu primiti Svetu pričest, ona ih ipak “poziva na razgovor i proces razlučivanja sa svojim pastirima što bi ih moglo dovesti do pričesti jednog dana“.
Prema Cupichu:
U životu Crkve, među katolicima postoji razmišljanje kako je- ako se njihov prvi brak raspadne i oni uđu u drugi, za njih sve gotovo osim ako mogu dobiti poništenje prvoga braka. Papa kaže da to nije tako. Mislim da su možda neki svećenici ipak provodili vlastito savjetovanje s vjernicima. Ovo je službeni način kojim smo ohrabreni da ostanemo ljudima blizu i pokušamo doprijeti do njih.
Katolički nauk uči da, osim ako je prethodnih brak poništen ili žive kao brat i sestra sa svojim drugim suprugom, razvedeni i ponovno vjenčani vjernici čine preljub i ne smiju primati Svetu pričest.
Cupich pak s druge strane čak implicira kako bi Amoris Laetitia trebao otvoriti vrata za potencijalno primanje pričesti i za one u istospolnim vezama.
U Tribune piše:
Cupich razjašnjava da, iako je papa rekao da istospolni brak nije analogan s crkvenom definicijom braka, kada je u pitanju uključivanje u život Crkve, na njih se odnose iste smjernice.
“Ne možete imati jedan poseban pristup za određenu skupinu ljudi, a ne za sve”, rekao je nadbiskup. “Svatko ima sposobnost da dobro formira svoju savjest.”
Cupich očito nije uspio pojasniti kako Katolička Crkva uči da
Čovjek mora uvijek slušati siguran sud vlastite savjesti. Kad bi svjesno radio protiv takvog suda, sam bi sebe osudio. No događa se da moralna savjest bude u neznanju i donosi pogrešne sudove o činima koje treba izvršiti ili su već izvršeni. To se neznanje često može pripisati osobnoj odgovornosti, a događa se “kad se čovjek malo brine da traži istinu i dobro, i kada savjest zbog grešne navike pomalo postane gotovo slijepa”. U takvim slučajevima osoba je kriva za zlo koje čini.
(KKK 1790-1791).