Oštra rasprava o globalnom zatopljenju i učiteljstvu Crkve rasplamsala se između visoko rangiranih vatikanskih dužnosnika i raznih drugih predavača na konferenciji u Rimu pod organizacijom Acton Instituta.
Argentinski biskup Marcelo Sánchez Sorondo, bliski savjetnik pape Franje i kancelar Papinske akademije znanosti i Papinske akademije društvenih znanosti naglasio je kako su papine izjave o ozbiljnosti globalnog zatopljenja, izražene u enciklici Laudato Si, učenje Crkve podjednako njezinom učenju o pobačaju kao grijehu.
Otac Josip Fessio, SJ, osnivač Ignatius Press-a koji je stekao doktorat iz teologije pod Josipom Ratzingerom prije njegovog uzdizanja do pontifikata, rekao je za Life Site News kako “Niti papa, niti biskup Sorondo ne mogu govoriti o pitanju znanosti s bilo kakvim obvezujućim ovlastima, tako da je korištenje riječi ‘učiteljstvo’ u oba slučaja u najboljem slučaju dvosmisleno, a svakako pokazuje neznanje.” Otac Fessio je dodao- “izjednačiti papinski stav o pobačaju sa stavom o globalnom zatopljenju je još gore od pogrešnog, to je sramota za Crkvu.“
Konferencija “U dijalogu s Laudato Si‘: Može li nam slobodno tržište pomoći u brizi za naš zajednički dom” održana je na Papinskom sveučilištu Svetog Križa s više od 200 sudionika uključujući i pripadnike medija, profesore i studente Papinskog sveučilišta.
Kontroverze je izazvalo obraćanje biskupa Soronda kada je govorio o “globalnom zatopljenju” rekavši da u Laudato Si “po prvi puta učiteljstvo Crkve“- papa Franjo “osuđuje znanstveno identificirane uzroke tog zla”, tvrdeći da: “brojne znanstvene studije pokazuju da je globalno zagrijavanje u posljednjih nekoliko desetljeća najviše uzrokovano velikom koncentracijom stakleničkih plinova nastalih uglavnom kao posljedica ljudskih aktivnosti.” On je ponovio svoju tvrdnju kasnije, rekavši da su “vjere i razum, filozofsko znanje i znanstvene spoznaje, po prvi puta ujedinjene u papinskom učiteljstvu u Laudato Si.“
Ovim tvrdnjama se suprotstavio osnivač i predsjednik Acton instituta vlč. Robert Sirico istaknuvši kako je “važno naglasiti razliku između teološke dimenzije Laudato si i njegovih empirijskih, znanstvenih i gospodarskih tvrdnji.” Crkva, objasnio je, “ne tvrdi da govori s istim autoritetom o pitanjima ekonomije i znanosti … kao što to tvrdi kada su u pitanju vjera i moral.“