Kršćani su “oblikovali” đavla kako bi objasnili što je zlo, istaknuo je generalni poglavar Družbe Isusove, otac Arturo Sosa Abascal, u intervjuu za španjolski dnevnik El Mundo.
Kršćani vjeruju da smo stvoreni na sliku i priliku Božju, i Bog je slobodan, ali uvijek odabire činiti dobro jer je On u cijelosti dobro. Stvorili smo simbolične figure, poput đavla, kako bi pojasnili postojanje zla. Društveni uvjeti mogu također predstavljati tu figuru, budući da postoje ljudi koji čine zlodjela jer žive u okruženju gdje je teško postupiti suprotno.
Podsjetimo- Katekizam Katoličke crkve navodi da je Đavao stvarno biće, odnosno pali anđeo koji se pobunio protiv Boga:
Crkva podučava da je Sotona bio u početku dobar anđeo, kojeg je Bog stvorio: “Đavao i ostali demoni stvoreni su od Boga po naravi dobri, ali su od sebe postali zli.” (391)
Pismo govori o grijehu tih anđela. Taj se “pad” sastoji u slobodnom izboru tih stvorenih duhova koji su iz dna bića i neopozivo otklonili Boga i njegovo kraljevstvo. (392)
A papa Pavao VI. ističe: “Tko poriče postojanje ove stvarnosti, stavlja se izvan biblijskoga i crkvenoga nauka.”
Nadalje u intervjuu, pater Sosa također govori kako je papa Franjo “odškrinuo vrata” ženskoj službi u Crkvi, uspostavom povjerenstva za razmatranje đakonata za žene. Pater smatra kako će Crkva jednoga dana imati drugačiju hijerarhiju, no nije otišao tako daleko pa eksplicitno podržao ređenje žena.
Na pitanje o mogućnosti ređenja žena za svećeništvo, p. Sosa je izjavio: “Doći će vrijeme kada će se njihova uloga bolje prepoznati. Crkva budućnosti imat će drugačiju hijerarhiju, s drugačijim službama.” Zahvaljujući “ženskoj kreativnosti”, rekao je, za 30 godina bi mogle postojati “kršćanske zajednice s drugačijom strukturom“.
“Papa je otvorio vrata đakonatu osnovavši novu komisiju. Možda bi se nakon toga moglo otvoriti i više vrata.”
U intervjuu, koji nam dolazi samo tjedan dana nakon što je javno objavljeno da je p. Sosa svojedobno dao veliku podršku diktaturi Fidela Castra, poglavar isusovačkog reda je također (na svoj način) dotaknuo i pitanje istospolnih zajednica. Na pitanje o stavovima Crkve prema gay odnosima, pater Sosa je ponovio mišljenje Crkve rekavši kako je potrebno razlikovati homoseksualnost kao čin i homoseksualce kao osobe. “Homoseksualnost je jedna stvar, a moj homoseksualni prijatelj, koji je dio moje obitelji, dio moje okoline, je nešto sasvim drugo.“
“U redovničkom životu postoje gay ljudi i nisu progonjeni, oni su dio zajednice“.
No, dodao je- “Sakrament [brak] je druga stvar“, te pojasnio: “jedna stvar je kada se građanskim zakonima nastoji osigurati da ne bude diskriminacije- no teologija je drugo pitanje”.
Naravno da katolički mediji, barem u svijetu, naveliko komentiraju izjave poglavara Družbe Isusove, ponajviše zbog njegovog specifičnog odnosa s današnjim papom, pa prenosimo odlomak iz članka urednika Catholic Culture.
U svakom slučaju, čini se da je otac Sosa Abascal zaboravio kako je Gospodin rekao Petru da ih Sotona želi prorešetati kao pšenicu. (Lk 22,31).
Kako drugačije možemo objasniti njegove dosljedne napore u potkopavanju crkvenog nauka, pa čak i Kristovih riječi, prema kojima se odnosi kao prema kulturalno uvjetovanim izjavama koje treba tumačiti prema vlastitim kulturnim spoznajama?
Ovaj način argumentacije predstavlja klasičan modernizam. Modernistička je tvrdnja da razne točke u Objavi Isusa Krista ne znače ono što smo do sad stoljećima smatrali, nego moramo tumačiti božansku stvarnost kroz leću vlastite ljudske kulture. Prema ovome, u svakom vremenu, Duh Sveti nas vodi do novog prisvajanja Kristovih riječi, omogućujući nam da shvatimo i izrazimo kršćansku doktrinu i moral u skladu s vlastitim kulturnim vrijednostima.
Ne iznenađuje što modernizam ima neposredan učinak na afirmiranje zlih karakteristika sadašnje ljudske kulture te ih proglašava kao nešto što je dobro. Za moderniste, ključ razumijevanja Božje objave nije Sveto pismo, Tradicija ili Učiteljstvo Crkve, nego zeitgeist.
Dodajmo na kraju, da je pater Sosa trenutno nedostupan za upite novinara i dodatna pojašnjenja (kojih će zasigurno biti) jer je na duhovnoj obnovi.