“Problem je u tome što fanatici vode neprestanu bitku oko određenih principa i namjerno se usredotočuju uvijek na jedna te ista pitanja.”- kaže mons. Víctor Manuel Fernández, rektor Papinskog katoličkog sveučilišta u Argentini.
Fernández, proglašen za nadbiskupa od papa Franje, dao je intervju za dopisnika iz Vatikana Paola Rodaria (koji piše za talijanski dnevnik La Repubblica) a njihova rasprava izašla je kao knjiga pod naslovom “Il Progetto di Francesco. Dove vuole portare la Chiesa” (Projekt Franjo. Gdje želi voditi Crkvu)
Vatican Insider u svojom naslovu Fernandeza opisuju kao ‘papinog teologa’, pa prenosimo dijelove članka.
Fernandez tumači Franjin pristup etičkim pitanjima, što je područje o kojem se trenutno žestoko raspravlja. To se vidi i iz načina kako su ljudi prihvatili određene papine poruke, pogotovo među nekim crkvenim pokretima i ljudima koji svoj kršćanski identitet ne mogu izraziti u potpunosti bez stvaranja neprijatelja i samog suprotstavljanja. “Moralna pitanje bi trebalo staviti u kontekst kako bi ih se razumjelo u potpunosti.”
Ovaj širi kontekst o kojem Franjo govori u Evangelii Gaudium “je Kerigma (navještaj), to je poziv na susret s Bogom koji ljubi i spašava ljude i zbog toga nam predstavlja mogućnost za bolji život. To je ono što znači ‘zagrijati srca’, a to je najvažnija stvar. Za pretpostaviti je da kada Crkva vodi rasprave o filozofskim ili pitanjima prirodnog zakona, to čini sa svrhom stvaranja dijaloga s onima koji se ne slažu s našim moralnim pitanjima. Ipak, koristeći određene filozofske argumente, Crkva uopće nije uvjerljiva i propušta priliku propovijedati ljepotu Isusa Krista i zapaliti ljudska srca. Stari filozofski argumenti ništa ne čine kako bi promijenili ljudske živote. No, ako uspijemo zagrijati tuđa srca ili im barem pokažemo što je to toliko privlačno u Evanđelju, onda će ljudi biti spremni razgovarati i razmišljati o odgovorima vezanim uz moral.”
“…Na primjer, nije dobro otvoreno se suprotstaviti istospolnom braku jer ljudi imaju tendenciju vidjeti nas kao skupinu koja je ogorčena, okrutna, bezosjećajna, pa čak i kao one koji su prešli svaku mjeru. S druge strane, je posve druga stvar govoriti o ljepoti braka i harmoniji različitosti koju čini dio saveza između muškarca i žene. Ovaj pozitivan kontekst govori sam za sebe, jer on pokazuje da je korištenje istog pojma za “brak” kako bi se opisale istospolne zajednice neprikladan.”
Fernández vjeruje kako su neki vođeni svojim načelima otišli predaleko, “iskrivljujući nauk Benedikta XVI.”
“Neki čak tvrde kako se cijelo crkveno učenje ovisi i temelji se na načelima o kojima se ne smije pregovarati. To je svakako hereza! Tvrditi da Isus Krist, njegovo uskrsnuće, bratska ljubav i sve što nas poučava Evanđelje ovisi o etičkim načelima je iskrivljavanje kršćanstva.”
“Na primjer”, nastavlja Fernández, “Papa stoji čvrsto iza svog protivljenja pobačaju, jer ako on ne brani nevinost ljudskog života, ne ostaje mnogo drugih argumenata s kojima bi se branilo ljudsko pravo. Naravno da se o ovome ne može pregovarati, ali to ne znači da su određeni moralni principi izvor svih ostalih istina kršćanske vjere. Srž naše vjere, koja baca svjetlo na sve drugo, nije to, nego Kerigma. To je jedini način da shvatimo ključnu ulogu ‘hijerarhija istine’, koji ovaj Papa želi obnoviti. Problem je u tome što fanatici vode neprestanu bitku oko određenih principa i namjerno se usredotočuju uvijek na jedna te ista pitanja.”
Franjo, rekao je Argentinski teolog, “traži od nas da prihvatima određeni stil, da stvarima damo pravi balans i fokus. Papa traži od nas da se ne fokusiramo “uvijek” i “ekskluzivno” na određena moralna načela iz dva razloga: kako ne bi odbili ljude ako smo previše naporni i iznad svega, kako ne bi uništili sklad naših poruka. Radikalni krugovi u Crkvi ismijavaju papu kada kažu: ‘Sada nam Papa zabranjuje govoriti o ovim pitanjima.’ To je laž i kleveta prema Papi što je nemoralno. Oni su svi moralni kada razgovaraju o pitanjima koja njih zanimaju, ali ne i kada je riječ o drugim pitanjima.”
“Do prije dvije godine ljudi nikada ne bi prihvatili da se Papine riječi tako ispituju, a sada se pišu i šire raznorazni kritički komentari o papi Franji. To nije odraz vjere, to je ideološka bitka: Ja ću braniti Papu ako on brani moje vlastite stavove.”