Ugledni crkveni povjesničar Roberto de Mattei rekao je sudionicima na rimskome Life Forumu 2019. da žive “u anti-kršćanskom vremenu”, ali da imaju dužnost nadati se i raditi za obnovu Crkve usred “globalizacije kaosa” koji provode oni koji teže podizanju dijaboličnog Ljudskog grada iznad i protiv Božjeg grada.
Predavanje profesora De Matteija prvenstveno je izvučeno iz Humanum Genus, enciklike pape Leona XIII. iz 1884. o slobodnom zidarstvu, te spisa sv. Augustina (cijelo predavanje na engleskom možete pročitati ovdje).
De Matteijeva glavna tema je duhovni rat; Mistično Tijelo Kristovo, izgrađeno na Božjoj ljubavi, i “mistično tijelo Sotone”, koje je usredotočeno na “ljubav prema sebi”, “neumoljivo” se sukobljavaju i ratuju, otkad su se anđeli povukli iz Božje prisutnosti, a Bog odvojio svjetlo od tame. Ova bitka je vidljiva u raznim “revolucijama” kojima je svijet svjedočio posljednjih stoljeća, kao i u “svjetskom kaosu” Novog svjetskog poretka.
Profesor de Mattei je objasnio kako mysterium iniquitatis ili “otajstvo bezakonja”, “nije grijeh Adama i Eve” nego grijeh Lucifera. Đavolja “primarna aktivnost” je “iskušenje”, primijetio je de Mattei. On nastoji “pobijediti i vidljive i nevidljive vođe Mističnog Tijela Kristova”, osobito svećenstvo.
Profesor de Mattei posebno je spomenuo djelo brazilskoga pisca 20. stoljeća Plinia Correa de Oliveira, koji je pokazao kako je bitka između Božjeg grada i Ljudskog grada bila u središtu protestantske revolucije, francuske revolucije i komunističke revolucije.
“Intimna solidarnost postoji i među djecom tame”, rekao je 71-godišnji povjesničar. “Ono što ih povezuje je mržnja. Oni mrze i preziru jedan drugoga, a ipak se udružuju u borbi protiv dobra.” Revolucija je, dodao je, “u biti sotonska jer ima za cilj poništiti djelo stvaranja i otkupljenja kako bi se izgradilo društvo Kraljevstva đavla, pakao na zemlji koji ima predokus onog vječnog.”
De Mattei je ipak svoje predavanje završio u pozitivnom duhu, primjećujući da, iako je “bit revolucije organizirani marš prema ništavilu”, ona “ne može postići svoju svrhu, to jest radikalnu i konačnu destrukciju Crkve i kršćanske civilizacije” jer “Vrata Nebeska također će biti širom otvorena i iz njega će poteći bujice milosti koje pročišćuju zrak i bude uspavane, dajući im snagu za borbu”.