Naslovnica Crkva Sažetak rasprave o temi Ostati u Kristovoj istini

Sažetak rasprave o temi Ostati u Kristovoj istini

Portal Vjera i djela objavio je odličan sažetak knjige Ostati u Kristovoj Istini o ženidbi i pričesti u Katoličkoj Crkvi koju svakako preporučujemo svim čitateljima. Ovih dana smo svjedoci raznih tumačenja papine pobudnice Amoris Laetitia, dok neki biskupi još uvijek pripremaju smjernice za svoju pastvu. Zato je ova knjiga pet istaknutih kardinala izuzetno važno djelo, a ovdje prenosimo zaključak članka:

Autori ovoga zbornika združeno tvrde da Novi Zavjet predočava Krista koji, na osnovi izvornoga plana o ženidbi kako ga je Bog utvrdio prema Postanku 1, 27 i 2, 24, nedvosmisleno zabranjuje rastavu ženidbe i susljedne nove brakove.
„Milosrdno“ rješenje za rastavu ženidbe koje zagovara kardinal Kasper nije nepoznato „u drevnoj Crkvi, ali ga ne brani zapravo ni jedan od pisaca koji je dospio do nas i kojega smatramo mjerodavnim.
Dapače, kad ga spominju, čine to tako da ga osuđuju kao nesvetopisamsko.
Nema ništa iznenađujuće u tom; zloporabe mogu biti povremene, ali njihova puka opstojnost ne jamči da nisu zloporabe, a posebno ne jamči da su uzori koje treba slijediti“.
Današnja pravoslavna praksa oikonomije u slučajevima rastave braka i druge ženidbe uvelike potječe tek iz drugoga tisućljeća, a razvijala se temeljem političkoga pritiska bizantskih careva na Crkvu. Tijekom srednjega vijeka i poslije, Katolička Crkva na Zapadu uspješnije se odupirala takvim pokušajima, a to je činila i po cijenu mučeništva. Pravoslavna praksa oikonomije nije alternativna predaja na koju se Katolička Crkva može pozivati. Oikonomía u tom sklopu počiva na viđenju ženidbene nerazrješivosti koje nije spojivo s katoličkim bogoslovljem jer ono ženidbeni vez shvaća kao ontološki ukorijenjen u Kristu. Stoga je građanska ženidba sklopljena nakon rastave braka oblik preljuba i čini primanje Euharistije ćudoredno nemogućim (Prva Korinćanima 11, 28), osim ako se par ne suzdržava od spolnih čina.
To nije niz pravila koja je donijela Crkva; ta pravila tvore božanski zakon i Crkva ih ne može mijenjati. Ženi uhvaćenoj u preljubu Krist je rekao: „Idi i od sada nemoj više griješiti“ (Ivan 8, 11). Božje milosrđe ne oslobađa nas od opsluživanja Njegovih zapovijedi.

 

Izvor