U Rimu je prošli tjedan predsjednik latinoameričkog Biskupskog vijeća na konferenciji za novinare izjavio da je Crkva u regiji, na sreću, nadišla teologiju oslobođenja.
“Relevantni zagovaratelji teologije oslobođenja su vrlo stari, a teologija oslobođenje kao takva, kao izraz onoga što je tada predstavljala, vrlo je arhaična, ako nije već i mrtva“, rekao je to nadbiskup Carlos Aguiar Retes iz Tlalnepantlia (Meksiko) u uredu Papinskog povjerenstva za Latinsku Ameriku.
“Bilo je nastojanja nekih teologa oslobođenja da razjasne svoju teologiju“, rekao je nadbiskup “No, to je bilo tijekom 1970-ih i 80-ih, a danas, hvala Bogu, imamo puno mudrije teološko promišljanje koje ne zanemaruje nužno, sveobuhvatno oslobođenje čovjeka.“
“Danas se ne radi o klasnoj borbi kao sukobu između bogatih i siromašnih; jer kao što znamo, za Crkvu, to nije put do društvenog oslobođenja.“
Nadbiskup Aguiar je objasnio kako se teologija oslobođenja “gradila na sociološkim temeljima koji nisu u skladu s teološkim temeljima“, pa shodno tome “to je mjesto gdje se raspala“.
Istinito oslobođenje, rekao je, “je pokazivanje milosrdnog lica Boga Oca, nježnosti Božje među nama“; to jača ljudsko stanje, obitelj kao mjesto gdje osoba sazrijeva i odgaja se i priprema buduće generacije kako bi postali lideri u svim područjima društva, “bilo socijalni, ekonomski ili politički.”
Taj zadatak, smatra nadbiskup Aguiar, opisan je u papa Franjinom Evangelii Gaudium-u.
(Izvor: www.ncregister.com)