Poznato je da su za vrijeme zasjedanja Sinode o obitelji, biskupi i kardinali s afričkog kontinenta bili među najglasnijim protivnicima Kasperova prijedloga po kojem bi razvedeni vjernici u drugom civilnom braku mogli pristupiti sakramentu Svete pričesti. Pogledajte članak ovdje.
Iako se sada čini, nakon objave papine apostolske pobudnice Amoris Laetitia, da je ovaj čin možda i moguć, kažemo možda, jer sam papa još nije odgovorio na ”dubia” koja su mu postavila četiri kardinala u vezi ovog konkretnog pitanja – izgleda da prelati iz Afrike ponovno ulaze u raspravu.
Kardinal Wilfrid Napier, nadbiskup Durbana, u Južnoj Africi, to je učinio samo s jednim tweetom na društvenim mrežama jučer.
A o stajalištima kardinala smo pisali na quovadiscroatia još za vrijeme Sinode pa prenosimo njegove tadašnje argumente:
Ako bi netko u Njemačkoj, tko je razveden i civilno ponovno vjenčan mogao primiti pričest bez očekivanja da će promijeniti svoj način života, zašto to isto ne bi mogao učiniti netko u Africi, tko je “u braku” s dvije žene?
To je pitanje postavio kardinal Wilfrid Napier, te je dodao da je za Crkvu bolji put naprijed, umjesto preporuke njemačkog kardinala Walter Kaspera, preporučiti tradicionalnu kršćansku praksu hrabrog suočavanja s patnjom; nošenje svog križa.
“Isus nije rekao ‘Želim nositi najlakši križ.’ Prihvatio je ono što je slijedilo. I mislim da su u mnogim slučajevima oženjeni ljudi koji se nađu u nemogućim situacijama – ponovno oženjeni ljudi – možda upravo zvani činiti baš to, nositi križ s Kristom“.
Kardinal Napier, koji se ranije pridružio onim biskupima koji su negirali bilo kakvu mogućnost promjene u katoličkom nauku, rekao je da tu logiku treba primijeniti i na pitanje o poligamiji, praksi koja je uobičajena po cijeloj Africi.
“Što se događa s čovjekom koji nije katolik, ali je u braku s katolkinjom, a onda uzme još jednu ženu u poligamnu vezu; pa zaželi, povremeno doći i primiti pričest?“
Ako se pričest nudi onima koji su razvedeni i civilno ponovno vjenčani, “na temelju čega ćemo ga odbiti?“.
Kardinal je opisao one koji su se ponovno vjenčali izvan Crkve, kao da su “angažirani u uzastopnoj poligamiji” i pitao mogu li ti ljudi primiti pričest ako ne promijene način života- “zašto onda ne bi poligamisti imali iste mogućnosti?”.
“Uostalom, u njegovoj kulturi, to je sasvim prihvatljivo. Za takvog čovjeka, to je prirodno, a teorija prirodnog zakona kaže da ako je nešto prirodno, onda mora biti neke dobrote u tome.”
“Dakle, u njemu ne postoji sukob savjesti o prihvaćanju Krista i života u poligamiji u isto vrijeme. Kako ćemo se nositi s tim? Mislim da je to ono na što sam mislio [rekavši] da ćemo morati donijeti neke teške odluke.“
“Zar ćemo reći ne morate nositi križ jer svijet kaže: ‘Ne, ne, lakša opcija je uvijek bolja’?”- rekao je kardinal Napier.
“I na kraju, je li onda bolja? Kako ćete odgojiti svoju djecu za brak, ako vi to ne činite … Kako uvjeriti svoju djecu da daju cjeloživotno opredjeljenje, ako sami niste uspjeli to učiniti?“
S obzirom na probleme prenošenja crkvenog nauka koji se pojavljuju od početka seksualne revolucije, pravi put naprijed je u jačanju vjere.
“Tamo gdje je vjera jaka“, rekao je, “ti problemi mogu biti prevladani“.