Krajem listopada Rimljane je zatekao još jedan prikaz takozvane moderne umjetnosti na pročeljima brojnih crkava, koji je za mnoge vjernike bio “iznimno uznemirujući”, pa čak i “svetogrdni”, dok su ga njegovi kreatori branili kao “preobrazbu” Rimskog povijesnog centra (vidi video dolje).
“Solid Light Festival”, kako so zove umjetnički performans, prikazan je na pročeljima Pantheona, bazilike Santa Maria Sopra Minerva (počivalište tjelesnih ostataka svete Katarine Sijenske) i bazilike Sant’Agostino, s ciljem “propitkivanja novih granica” digitalne umjetnosti.
Čitateljima ne moramo ni govoriti da prikazi napretka u digitalnoj umjetnosti ne sadrže nikakve vjerske ili sakralne slike – više podsjećaju na kontroverzni ekološki svjetlosni “Fiat Lux” prikazan na bazilici sv. Petra na blagdan Bezgrešnog začeća 2016. Umjesto toga, scene projicirane na novo obnovljenom pročelju Santa Maria Sopra Minerva projicirale su urušavanja ili eksplozije crkava, pulsirajućih sfera i psihodeličnih tunela koji vode u ponor.
“Proveo sam puno vremena u ovoj crkvi sa svetom Katarinom. Ovo nije “u redu”. Bolesno je! Nije umjetnost. Ovo je strašan oblika ruganja.”
“Ovo je vrlo uznemirujuće. Osjećam mučninu u trbuhu.” … samo su neki od brojnih komentara kritičara na umjetnički izričaj s kojim Rimski vikarijat očito nema nikakav problem – budući da su oni odgovorni za davanje dozvole za ovakve i slične performanse.