Ako bi netko u Njemačkoj, tko je razveden i civilno ponovno vjenčan mogao primiti pričest bez očekivanja da će promijeniti svoj način života, zašto to isto ne bi mogao učiniti netko u Africi, tko je “u braku” s dvije žene?
To je pitanje postavio kardinal Wilfrid Napier, nadbiskup Durbana, u Južnoj Africi, u nedavnom intervjuu za Catholic News Service. Napier je dodao da je za Crkvu bolji put naprijed, umjesto preporuke njemačkog kardinala Walter Kaspera, preporučiti tradicionalnu kršćansku praksu hrabrog suočavanja s patnjom; nošenje svog križa.
“Isus nije rekao ‘Želim nositi najlakši križ.’ Prihvatio je ono što je slijedilo. I mislim da su u mnogim slučajevima oženjeni ljudi koji se nađu u nemogućim situacijama – ponovno oženjeni ljudi – možda upravo zvani činiti baš to, nositi križ s Kristom“.
Kardinal Napier, koji se ranije pridružio onim biskupima koji su negirali bilo kakvu mogućnost promjene u katoličkom nauku, rekao je da tu logiku treba primijeniti i na pitanje o poligamiji, praksi koja je uobičajena po cijeloj Africi.
“Što se događa s čovjekom koji nije katolik, ali je u braku s katolikom, a onda uzme još jednu ženu u poligamnu vezu; pa on želi, povremeno dolaziti i primiti pričest?“
Ako se pričest nudi onima koji su razvedeni i civilno ponovno vjenčani, “na temelju čega ćemo ga odbiti?“.
Kardinal je opisao one koji su se ponovno vjenčali izvan Crkve, kao da su “angažirani u uzastopnoj poligamiji” i pitao da li ti ljudi mogu primiti pričest ako ne promijene način života- “zašto onda ne bi poligamisti imali iste mogućnosti?”.
“Uostalom, u njegovoj kulturi, to je sasvim prihvatljivo. Za takvog čovjeka, to je prirodno, a teorija prirodnog zakona kaže da ako je nešto prirodno, onda mora biti neke dobrote u tome.”
“Dakle, u njemu ne postoji sukob savjesti o prihvaćanju Krista i života u poligamiji u isto vrijeme. Kako ćemo se nositi s tim? Mislim da je to ono što sam mislio [govoreći] da ćemo morati donijeti neke teške odluke.“
“Zar ćemo reći ne morate nositi križ jer svijet kaže: ‘Ne, ne, lakša opcija je uvijek bolja’?”- rekao je kardinal Napier.
“I na kraju, je li onda bolja? Kako ćete odgojiti svoju djecu za brak, ako vi to ne činite … Kako uvjeriti svoju djecu da daju cjeloživotno opredjeljenje, ako sami niste uspjeli to učiniti?“
U drugom intervjuu, kardinal Napier pohvalio je izlaganje para s Filipina koji je zatražio od biskupa jaču obranu nauka Crkve o kontracepciji i braku.
S obzirom na probleme prenošenja crkvenog nauka koji se pojavljuju od početka seksualne revolucije, pravi put naprijed je u jačanju vjere.
“Tamo gdje je vjera jaka“, rekao je, “ti problemi mogu biti prevladani“.
Njihovo izlaganje je odredilo ton, misli kardinal, ostalim izlaganjima. “Bez obzira na teme o kojima se govorilo, ja sam ih mjerio u kontekstu stvarnog životnog svjedočenja ovog para.”